Diğerleri
Önceki Linux Quake Nasıl Sonraki
Diğerleri
FreeBSD
Bu belgenin yazarı, işletim sistemleri hakkında sınırlı deneyime sahiptir ve şu an patentli Nvidia sürücüleri ile FreeBSD 5.3 kullanır. Darkplaces ve Hammer of Thyrion bu sistemle mükemmel uyum sağlar.
QuDos şimdiye kadar bir çok makinayı Linux'a uyarlanmıştır ve şimdilerde FreeBSD uyumluluğu üzerinde çalışmaktadır. En iyi Quake II projesi aynı zamanda BSD dostu olarak da bilinir.
GLQuake desteği için FreeBSD ikiliği ve kaynak tar dosyalarını buradan bulabilirsiniz.
QuakeForge etraflı bir Quake projesidir ancak yeni FreeBSD sürümleriyle sorun çıkarabilir. Bellek paylaştırıcı rutini "alloca" FreeBSD 5.3 üzerinde düzgün olarak tanınmamaktadır. Bu durumu düzeltmek için "configure" betiğini çalıştırdıktan sonra , "include/config.h" dosyasına "#define C_ALLOCA 1" satırını ekleyin ve diğer ALLOCA değişkenlerini tanımlanmamış yapın. Diğer sorun da eklentileri açmayla ilgilidir. Eğer proje kurulduğu halde konsolu ya da menüleri gözükmüyorsa statik eklentileri configure LDFLAGS=-lpthread --with-static-plugins komutu ile kullanılabilir kılmanız gerekmektedir.
Çeşitli Şeyler
  • Özgün oyun gökyüzünü gerçeklediği için, sayısız düşmanla dolu tüm haritalar büyük bir başarımdan mahrum kalırlar.
  • Bombalama yaparken ileri ya da geri kaçmak yerine yukarı zıplamak daha iyi bir çözüm olabilir 8-)
  • timedemo demo1 komutu sisteminizi test etmek için iyi bir yöntemdir.
  • Roket-zıplama tekniği bir roket ya da el bombası kullanarak daha fazla zıplamanızı sağlayan bir tekniktir. Nasıl olduğunu görmek için Scourge'u Slick koşuşu yaparken izleyin.
  • John Carmack -
    "Şimdilerde (mayıs '97), glquake'i uygun olarak oynatabilen tek standart opengl donanımı çok PAHALI bir kart olan gömülü grafik gerçekliğidir"
  • Orijinal Quake NASIL belgesinden
    "Donanım-hızlandırılmış OpenGL Quake, Tanrı'nın olmasını istediği yoldan bir Quake. Vekili yok ve bir kere deneyim kazandığınız zaman geri dönüş yok."
  • Func Mesaj Panosu -
    Tam anlamıyla işlevsel bir sıçrama meydana getirecek, zombi patlatacak!
    Kulağa hoş geliyor :)
  • Moby Oyunları (Pathogen tarafından)
    ..... Quake gerçekçi şimşekleri ve gölgeleri kullanan ilk FPS oyunuydu. Tabii ki, bu işin bir bedeli de vardı. Quake tamamen kahverengi ve gri renklerle sıkıcı olduğuna dair çokça şikayet aldı. Ancak bu gerekliydi çünkü şimşek efektlerinin düzgün çalışması için tek yol buydu. Her yüzey karanlık/aydınlık bölümleri için geniş renk değişiklikleri gerektirdiği için oyun sadece bir kaç renk ve onların gölgeleriyle yetinmek zorunda kalmıştır.
    (Ashley Pomeroy tarafından)
    Neredeyse tesadüfen, Quake bir FPS "konsolu" ve mutlak standart kontrol arayüzü olarak "fare görüntüsü" kavramının yeni standardıyla tanışmıştır. Her ne kadar talimatlarda Pentium'a gereksinim duyduğu söylense de, Quake bir 486 DX4/100 üzerinde de çalışabilir.
  • "Quake ve takip eden üç devam oyunu Quake II,Quake III Arena ve Quake 4 (ki bir çok kişi bunların gerçek devam oyunları niteliği taşınıdığını düşünmüyor), dünya çapında 4 milyon kopya sattı. 2005 yılında, Quake'in cep telefonları için yeni bir sürümü çıkarıldı."
  • Quake motorundan türetilmiş popüler oyunlardan bazıları - Return to Castle Wolfenstein, Half-Life, Star Trek Voyager - Elite Force, Soldier of Fortune, American McGee's Alice ve - oldukça uzak olmasına rağmen - Doom III.
Metin Sürümü
Bu NASIL belgesi aynı zamanda metin dosyası ve tek bir html dosyası olarak da bulunmaktadır.
Eski Sürüm
Bu belgenin eski sürümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Bağlantılar
Sözlük
ALSA
API
Uygulama Programı Arayüzü. Programlanırken bilgisayarın kullandığı ve oyunu donanıma bağladığı kütüphaneler.
Bot
Çoklu oyunculu oyunlarda yapay zeka (öhö) ile bilgisayar tarafından yaratılmış oyuncu. Genelge etrafta beraber oynayacak kullanıcı bulunmadığı ya da ağa bağlı olunmayan durumlarda kullanılır.
İstemci
Bu kelime iki farklı anlamda kullanılır. Tek oyunculu bir oyunda, kendi grafik kütüphanelerini kullanan (örneğin, GL istemcisi "quake.glx" ya da X11 istemcisi "quake.x11") ile beraber Quake oyunu istemci olarak kabul edilir. Çok oyunculu oyunlar için de kullanım benzer şekildedir ama aynı zamanda her kullanıcının tek bir "sunucu" programa bağlanıp tüm oyuncuları tek bir dünyaya bağlayan programlar için de kullanılır.
FPS
İlk Vuran Kazanır, Tek Kişilik Ordu, vs. "Tekil şahıs" görüş açısı ile oynanan oyunlar.
Kip
Orijinal Quake oyununa harita/modellerle yapılan düzenlemeler. Quake kendi programlama dili "Quake C" sayesinde haritacılara kendi Quake dünyalarını yaratmaları için olanak tanımıştır.
Noob/Çaylak
Bilgisayarla ilgili bir konuda yeni olan insan.
Yama
Yazılımı derlemeden önce bir kaynak kod ağacını değiştirmek için kullanılan tek bir dosya. Genelde böcekleri temizlemek ya da orijinal yazarın eklemediği yeni bir özellik eklemek için kullanılır.
GNU yama programının kullanım formu patch [--dry-run] -pNUM <FILE şeklindedir; burada NUM değeri (genelde 0 ya da 1) bir yamadan çıkarılacak dizin sayısıdır. Bu numarayı bulmak Unix gurularını saymazsak pek de kolay olmayabilir, bu yüzden doğru NUM değerini bulmak için "--dry-run" seçeneğini deneyin. Yanlış numarayı kullanmak yama çıktısının control-C ile sonlandırılabilecek şifreli mesajlar dizisine dönüşmesine neden olur.
Tabii ki her zaman için man patch yazarak bu güçlü Unix komutunu nasıl kullanacağınızı öğrenebilirsiniz. ;-/
SDL
Simple DirectMedia Layer Linux oyunlarında bolca kullanılan çapraz platform donanım API'sidir.
Sunucu
Çok oyunculu oyunlarda her oyuncunun bağlandığı ana program.
Tar dosyaları
"tar" programı tarafından yaratılan somefile.tar gibi dosyalar. Genelde .gz ya da .bz2 harfleriyle biterse, "gzip" ya da "bzip2" tarafından ayrıştırılırlar. .tar.gz uzantısı ise çoğu zaman .tgz olarak kısaltılır.
Teşekkür
Teşekkürler:
Bu web sayfası Linuxdoc-Tools 0.9.20, Vim ve Bash kullanılarak hazırlandı.
Yapılacaklar
demo, quakeworld durumu , impulslar ve ezquake.
Yazar
Steven A.
Önceki Üst Ana Başlık Sonraki
Quake Devamları Başlangıç VI. Oylum - Yazılım Geliştirme
Bir Linux Kitaplığı Sayfası