Sorun Giderme
Önceki Linux Quake Nasıl Sonraki
Sorun Giderme
Diğer sorun giderme kaynakları aşağıda listelenmiştir: Jörgen'in GLQuake Sitesi, bu belgenin eski versiyonu ve Linux Oyuncu SSS'i.
Sıklıkla, TyrQuake, FuhQuake ve Darkplaces gibi alternatif oyun motorları fare ve sese bağlı sorunları giderecektir.
Kabuk, programı başlatmıyor
"bash: ./glquake.glx: Permission denied"
  • İkilik çalıştırma iznine sahip olmayabilir. Sorunu düzeltmek için chmod +x glquake.glx komutunu uygulayın.
  • Eğer program Windows bölümündeyse, noexec seçeneğiyle bağlanmış olabilir. Bu komutu uygulayın (root olarak): mount -o remount,exec /mnt/windows
"bash: glquake.glx: command not found"
  • Bash kabuğu sizin bulunduğunuz dizini yolunda içermiyor olabilir. "export PATH=$PATH:." yazın.
Program başlangıçta ölüyor
Bu pek de iyi bir durum değil, ama bir kaç seçenek deneyebilirsiniz:
  • - eğer herhangi bir ses sorunu varsa -nosound kullanın. Ses problemleri aşağıda izah edilmiştir.
  • Eğer ağ yapılandırılmamışsa -noudp kullanın.
  • Eğer cdrom bulunmuyorsa -nocdaudio kullanın.
  • Eğer düzgün olarak ayarlanmış bir ekran kipi seçmek istiyorsanız komut satırından -height, -width ve -fullscreen seçeneklerini kullanın. ör. glquake.glx -width 800 -height 600 -fullscreen -nosound
Dosyalar küçük harfli değil ya da Veri dosyaları kayıp .
Linux Quake (çoğu) dosya isimlerinin küçük harfli olmasını gerektirir. Eğer "Error: W_LoadWadFile: couldn't load gfx.wad" gibi bir hata alıyorsanız, oyun veri dosyalarını bulamıyor demektir ve bunun da sebebi büyük ihtimalle tamamının küçük harfle olmamasından kaynaklanıyordur.
  • "pak0.pak" ve "pak1.pak" dosyalarını içeren "id1" alt dizinine ("ID1" değil) sahip olduğunuzdan emin olun.
  • Ayrıntılı küçük harf programı için bu programı indirin ya da http://filerenameutils.sourceforge.net'u ziyaret edin.
"Memory overwrite in Sys_Printf"
  • Bu hata sys_linux.c dosyanızı düzenlemenizi, Sys_Printf yordamını ve 89. satırın yanında, text[1024]'u text[4096]'a çevirip derlemeniz gerektiği anlamına gelir.
Program yükleme seviyesinde ölüyor
  • Çoğu kip ek bellek gerektirir. Yığın için bellekten 48 megabayt tahsis etmek için -mem 48 seçeneğini kullanın.
  • Bazı kipler sadece standart GLQuake ile çalışmazlar ve geliştirilmiş bir oyun motoruna ihtiyaç duyar.
  • Bazı durumlarda, sorun sese bağlı olabilir. Ses kısmındaki ipuçlarını uygulamayı deneyin.
Ses Problemleri
Linux ses sistemi ile ilgili daha fazla bilgi için sürücüler kısmına bakın.
"/dev/dsp: Device or resource busy" gibi bir hata bir programın hali hazırda sizin ses kartınızı kullandığı anlamına gelir ve Quake'in ses efektlerini almak için bu programı sonlandırmanız gerekir.
  • Linux komut satırından killall artsd ya da killall esd yazarak en azından popüler ses programlarını sonlandırabilirsiniz.
  • Alternatif olarak, Quake'i KDE ses programı ile çalıştırmak istiyorsanız artsdsp glquake.glx ... yazabilirsiniz.
"Quake makinası oyunu çıkıyor ve mmap ile ilgili bir hata alıyorum!"
  • Linux Oyuncular SSS şunu önerir: "Ses kartınız/sürücünüz bu özelliği desteklemiyor. Buna rağmen KDE/arts kullanarak -m ile artsdsp sarma paketine atlayabilirsiniz.
    ps -A | grep artsd yazarak artsd programının halen çalıştığından emin olabilirsiniz (bu komut en azından bir boş olmayan satır döndürmelidir). Daha sonra artsdsp -m glquake.glx komutunu çalıştırabilirsiniz.
  • Ses Sürücüleri bölümünde bulunan alternatif ses sürücülerini deneyebilirsiniz.
Ses kesik kesik geliyor ya da kalitesiz.
  • -sndspeed ya da -sndbits seçeneğini/seçeneklerini deneyin ya da ses sürücülerini takas edin.
Diğer Sorunlar
Oyun Çok Karanlık
Eğer seçenekler kısmındaki aydınlık ayarı çalışmazsa görüntünün aydınlığını ayarlamak için xgamma'yı ayarlayabilirsiniz.
  • Oyunu çalıştırmadan önce DEGER 1'den büyük olmak üzere xgamma -gamma DEGER yazın. Bitirdikten sonra xgamma -gamma 1 ile aydınlığı eski haline getirebilirsiniz.
Bu ip ucu az desteklenen donanımlarda çalışmayacaktır. Voodoo 1/2 kullanıcıları daha fazla bilgi için buraya bakabilirler.
Fare Görünümü
"Bu oyun etrafa doğru dürüst bakmamı engelliyor. %$!$@"
  • "~" tuşu ile oyunu konsola düşürün ve +mlook girin.
Fare Düzgün Çalışmıyor
Aşağıdakileri deneyin -
  • -fullscreen seçeneği ile oyunu tam ekran çalıştırın.
  • Oyun konsolundan _windowed_mouse 1 yazın.
  • Eğer Fluxbox kullanıyorsanız başka bir pencere yöneticisi deneyin. Fluxbox bazı oyunlarda tam ekran kipiyle ilgili sorunlar çıkarıyor.
  • Eğer hala sorunu halledemediyseniz, NPRQuake ya da Darkplaces SDL istemcilerini deneyin. Oyunu başlatmadan önce export SDL_VIDEO_X11_DGAMOUSE=0 yazarsanız dga faresini etkisiz kılarsınız.
Oyunu kaydedemiyorum / Seçenekler hatırlanmıyor
Eğer Quake'i normal bir kullanıcı olarak çalıştırıyorsanız ve bu tür bir sorunla karşılaştıysanız oyun dizinlerine yazma yetkiniz olmayabilir. Muhtemel çözümlerden bazıları:
  • Oyunu super kullanıcı olarak çalıştırın: oyunu başlatmak için glquake.glx ... yazmadan önce su yazıp root parolanızı girin.
  • Oyun dosyalarının izinlerini değiştirin. Unix işletim sistemleri, kazara dosya değişimleri ya da yetkilendirilmemiş ayrıcalıksız erişimlere karşı oldukça sağlam bir güvenliğe sahiptir. Tek kullanıcılı bir ortam için bu sorunun hakkından gelmenin en kolay yolu super kullanıcı olmak ve Quake dizininin iznini (root olarak) chown -R KULLANICI_ADI /usr/local/games/quake ile değiştirmektir. Buna rağmen Unix dosya izinlerinin daha iyi anlaşılması açısından chmod ve chown kılavuz sayfalarını ve belgelerini okumanızı öneriyoruz.
  • Çok kullanıcılı ortamlar için her veriyi her kullanıcının kendi ev dizinlerine yerleştiren Darkplaces ya da QuakeForge oyun motorlarını kullanabilirsiniz.
Quake özellikle eklentiler oynanırken oyun seçeneklerini kaydetmek ve yeniden geri getirmek için bir yöntem kullanır ve bazen yeniden değer verilmesi gerekebilir. Bu gibi durumlarda, yazarın önerebileceği herhangi bir öneri yoktur %-/.
Çılgın çokgenler
Bazı görev paketleri/kipler Quake'in varolan oyuncu/canavar modellerini çizgiler halinde göstermesine neden olabiliyor. Bunu düzeltmek için "quake/id1/glquake" dizinini silin. Oyunu yeniden başlattığınızda bu dizin yeniden yaratılacaktır ve herşey yoluna girecektir.
Ekrandaki çizgiler
3dfx kartlarıyla ilgili genel bir sorun bir dizi çizginin ekranda titremesidir.
  • Oyun konsolundan gl_ztrick 0 yazın.
Diğer grafik sorunları
Bazı Quake motorları çoklu dokunuş olarak da bilinen bir OpenGL hızlandırması kullanır. Bu yöntem normalde güzel çalışır fakat grafikte bozulmalar görüyorsanız bu özelliği -nomtex seçeneği ile geçersiz kılabilirsiniz.
Eski ekran kartları ara sıra modelleri tamamen beyaz olarak çizebilir. Başarımı düzeltmek açısından PlanetQuake'te oyunun GL değişkenleri için kullanabileceğiniz komut listesine bakın.
Video Sürücüleri
Linux altında donanım GL hızlandırması kurmak eskiden bir hayli yaygındı, ama artık modern dağıtımlar bu işi otomatik olarak hallediyorlar. Tabii ki halen istisnalar da çıkabiliyor...
Nvidia'nın modern ekran kartı sürücülerinin çoğu açık kaynak kodlu değil. Bu yüzden çoğu dağıtım bu sürücüleri beraberinde getirmiyor. Eğer Nvidia kartınız yavaş çalışıyorsa muhtelen sorun budur ve http://www.nvidia.com adresinden Linux yükleyicisini indirmeniz gerekir. Yazarın deneyimine göre bu sürücüler oldukça iyi fakat kartların hepsinde %100 çalıştığını söyleyemeyiz.Eğer Nvidia ekran kartınız halen sorun çıkarıyorsa başka bir sürücü deneyin.
XFree ve Xorg'un Voodoo 3, 4 ve 5 için oldukça iyi desteği olmasına rağmen, Voodoo1, Voodoo2 ve Rush gibi daha eski 3dfx donanımları için artık donanım hızlandırması mevcut değildir. OpenGL'in bu kartlarla çalışmasını istiyorsanız, Glide ve Mesa yazılım kütüphanelerini indirip kurmanız gerekmektedir. Burada eski 3dfx kartlarıyla ilgili ayrıntılı bir BENİOKU belgesi mevcut.
Bağlantılar:
Ses Sürücüleri
İki büyük Linux ses sistemi bulunmaktadır - Open Sound System ve ALSA. Eğer ses problemleriyle karşı karşıyaysanız ve sorun giderme kısımlar size yardımcı olmadıysa ses sürücünüzü değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Bu zor bir iştir ve sadece deneyimli kullanıcılara önerilir.
Kullanıdığınız sürücüyü tespit etmek için yüklenmiş çekirdek modüllerini lsmod yazarak listeleyebilirsiniz. ALSA ses modülleri "snd_" ile başlayan gereksiz modül isimlerine sahipken, OSS modülleri daha kısa ve öz isimlere sahiptir. Örneğin "ALSA Sound Blaster Live" modülü "snd_emu10k1" iken, OSS modülü "emu10k1" adına sahiptir. 2.4 önceki çekirdekler genelde OSS ses sistemi ile beraber gelirken, Linux çekirdeği 2.6'dan beri ALSA standart ses sistemi olmuştur.
ALSA hakkında daha fazla bilgi Alsa Anasayfası'ndan ve Linux Journal'ın ALSA Kılavuzu'ndan edinilebilir.
OSS modüllerini denemek isteyen ALSA kullanıcıları gerekli olduğu taktirde çekirdeği yeniden derleme ihtiyacı duyabilirsiniz.
Önceki Üst Ana Başlık Sonraki
Çok Oyunculu Başlangıç Quake Devamları
Bir Linux Kitaplığı Sayfası