Birkaç Hesaplama
Önceki VRAM Depo Aygıtı NASIL Sonraki
Birkaç Hesaplama
XFree86, nerede görüntülenebilir bir grafik yaratacağını bilmek için, PCI bilgilerini kullanır. Bu da demek ki, eğer video belleğini azaltırsak ve XFree86'ya video kartın daha az bir belleğe sahip olduğunu söylersek, geriye kalan belleğe X11 tarafından dokunulmayacak veya kullanılmayacakır. Bu kalan belleği bizim kullanmamız daha sonra mümkün olacaktır.
X11'in ihtiyaç duyduğu bellek miktarı, kullanılan video çözünürlüklerine bağlıdır. En kolay hesaplama yolu ise genişliği, yükseklik ve de ardından makinanin XFree86 tarafından en yüksek modda her pixel için kullandığı byte miktarı ile çarpmaktır. Daha sonra bunun üzerine kullanılmak üzere (mesela XAA uzantısı tarafından) bir miktar eklenebilir. Bu arada, çoğu GFX kartının 24bpp modlarında her pixel için 4 byte kullandığını belirteyim. Eğer konsolda framebuffer kullanıyorsanız, çözünürlüğünü de hesaba katmalısınız.
XFree86'ya 4MB bellek vermeye karar verdiğimizi varsayalım. (onaltılık olarak 4MB 0x00400000'dır). Eğer video framebuffer 0xd4000000'dan başlıyorsa, bizim kullanabileceğimiz bellek de (0xd4000000 + 0x00400000) 0xd4400000 adresinden başlıyor demektir. Şu an bildiklerimiz ise, aygıtımızın konumu ve bellek miktarı.
Önceki Üst Ana Başlık Sonraki
MTD Ayarları Başlangıç XF86Config Dosyasında Yapılacaklar
Bir Linux Kitaplığı Sayfası